Gra jest dostępna wyłącznie na komputery

Faumonia 6.0 – Nowe miasto, potwory, itemy

Witajcie wojownicy!

Długo wyczekiwana nowa wersja Faumonii 6.0 wnosi do świata gry prawdziwą rewolucję: pojawiło się 10 nowych NPC-ów, 18 unikatowych przedmiotów, 27 budynków w rozległej Wiosce Zbójników oraz 6 całkowicie nowych zadań. Do tego otworzyliśmy Kopalnię Złota, udostępniliśmy czteropoziomową Jaskinię w górach Orril i Siedlisko Pokutników, a expowiska Pustyni i Piekła zostały precyzyjnie zbalansowane, by każdy łowca przygód na poziomie 200+ znalazł tu wyzwania godne swojej odwagi.

Rozbudowane expowiska pustyni i piekła

W najnowszej aktualizacji przemierzyliśmy piaski Pustyni oraz mroczne korytarze Piekła – oba expowiska zostały dokładnie przebalansowane, by dostarczyć weteranom wyższych poziomów jeszcze lepszych wyzwań i zdecydowanie więcej miejsc z potworami. Piramidy na Desercie zyskały nowy układ komnat i rozkład potworów, dzięki czemu zdobywanie doświadczenia jest teraz płynniejsze i bardziej satysfakcjonujące, a eksploracja mniej przewidywalna. Równocześnie podziemne tunele prowadzące do Piekła zostały zoptymalizowane pod kątem wyższego poziomu trudności. Znajdziecie w nich zdecydowanie więcej potworów, zarówno w samym Piekle jak i po drodze do niego.

Zmiany w balansie mają jeden cel: zapewnić wysokopoziomowym wojownikom świeże, angażujące expowiska, które pozwolą Wam na stały rozwój postaci i zachęcą Was do powrotu na te legendarne lokacje. Niezależnie od tego, czy wyruszasz samotnie, czy z przyjaciółmi, teraz Pustynia i Piekło są miejscami, w których każdy skarb i każda walka nabiera jeszcze większej wartości!

Kolekcjonerskie artefakty i mroczne skarby

Ponadto w wersji 6.0 Faumonii pojawiły się dwa zupełnie nowe przedmioty kolekcjonerskie – niebiańskie pióro oraz tytanowa skała. Pierwsze, delikatne pióro zdobyć można po pokonaniu potężnego orła giganta, a drugą, ciężką bryłę wykuł sam lord Durin w głębinach swoich kopalń. Obie rzeczy to nie tylko piękne trofea, ale i rzadkie surowce, których zdobycie będzie wymagać odwagi i wytrwałości od wojowników na najwyższych poziomach.

Dodatkowo wzmocnione zostały mroczne dropy: czarny hełm ma teraz 2% szansy wypadnięcia z kostuchy wielkie. Możecie zdobyć z niej również czarny sztylet na 0.25%. Zmienione zostały też koszty naprawy legendarnego pierścienia szmaragdowego u Ognira – oprócz typowych przedmiotów, od teraz będziesz musiał dostarczyć także diament. Te zmiany mają na celu poprawe balansu gry, a zarazem wprowadzają powiew świeżości w polowaniu na unikalne, wysokopoziomowe trofea.

Nowa wioska zbójników – wszystko, co musisz wiedzieć

W tej największej do tej pory aktualizacji przenosimy się do surowych, skalistych gór Orril, gdzie w sercu pasma wyrosła potężna Wioska Zbójników. Zadbaliśmy o pełne zanurzenie w ten rejon – ekspowisko wypełnione jest zarówno sprytnymi zbójami górskimi, jak i tajemniczymi pokutnikami, a ich zachowanie i poziom trudności zostały odpowiednio zbalansowane tak, by expienie od poziomu 200+ było płynne i satysfakcjonujące. Obok rozległych pól walki otwarta została również kopalnia złota, w której czeka na śmiałków cenny kruszec, ale i przerażająco silne potwory.

Centrum Wioski Zbójników tętni życiem dzięki 27 nowym budynkom – od malowniczego wodospadu po solidną kuźnię, przez przytulną tawernę, stajnię pełną rumaków oraz kaplicę, w której można odpocząć między misjami. Wędrując po ulicach i budynkach, spotkasz 7 unikalnych NPC-ów, którzy zaproponują dwa nowe zadania: jedno związane z obroną wioski, drugie zaś prowadzi do legendy o złotej ciupadze. Mistrzowie kowalstwa oferują również zadanie na ulepszenie złotej ciupagi do bardziej okazałej wersji z wąsem – wyzwanie dla tych, którzy pragną unikalnej broni.

Na deser dla kolekcjonerów i wojowników pojawiło się siedem nowych przedmiotów na poziom 200: kapelusz zbójnicki, cucha zbójnicka, portki, kierpce, gorset, tarcza zbójnicka oraz złoty talizman. Do tego wprowadziliśmy zwój zbójnicki, pozwalający natychmiast przenieść się do nowej stolicy zbójów w góach, oraz aż cztery warianty legendarnej złotej ciupagi. Opis ciupagi został odświeżony, a tuż za miastem odkryjesz kolejną, czteropoziomową jaskinię pełną skarbów.

Siedliska pokutników w zbójeckiej wiosce

W okolicy zbójnickiej wioski, dodaliśmy również mokradła pokutników – stworzenia na poziomy 250–300 otrzymały własne siedlisko pokutników w górach Orril. Dla odważnych łowców przygotowaliśmy cztery świeże łupy: rękawice pokutników, czapkę pokutnika oraz dwa rodzaje płaszczów pokutników. Te artefakty nie tylko zdobią ekwipunek, lecz także gwarantują potężne bonusy dla postaci gotowych stawić czoła pokutniczym stworom w pobliżu wioski.

Mistrz Faumonii 23

Do świata Faumonii wkracza kolejny autorytet – Mistrz Faumonii 23, który zaprasza śmiałków na kolejne, enigmatyczne zadanie. Każdy, kto podejmie się tej próby, zyska nie tylko cenne doświadczenie, lecz także wgląd w kolejną warstwę legend Faumonii.

Towarzyszą mu dwaj nowi posłańcy przygód: Sausid, barman z tawerny Fado, który w zamian za kufel złocistego piwa wyśle cię na łowy tajemniczych stworzeń skrywających się w mglistych lasach, oraz Walt, mieszkaniec stolicy Ados, proszący o ocalenie jego rodziny przed inwazją pajęczaków w podziemiach starego zamku.

Te zadania, zostały zaprojektowane z myślą o postaciach z średnim i wyższym poziomem, otwierają nowe ścieżki dialogu i pozwalają zdobyć unikalne nagrody. Dokładne wymagania zadania u Mistrza Gry 23, znajdziesz jak zawsze na naszej stronie, w zakładce z zadaniami.

Drobne ulepszenia i poprawki

Nie licząc głównych zmian, skupiliśmy się na szeregu drobnych, ale istotnych poprawek, które usprawniają rozgrywkę i dopieszczają detale świata Faumonii. Przede wszystkim zwiększyliśmy obronę o +1 dla niektórych peleryn oraz zbroi i butów. Odświeżyliśmy grafikę ognistej tarczy i zredukowaliśmy szansę na jej zdobycie ze Smoka Wawelskiego z 20% do 10%, co wprowadza większy prestiż w posiadaniu tego artefaktu. W stolicy Ados stanęły nowe statuły wojowników na maksymalny poziom, a w startowej wiosce Semos, przyspieszyliśmy pasienie owiec – teraz nowi wojownicy spędzą mniej czasu na czekaniu, a więcej na przygodach.

Drobne zmiany objęły także ekonomię i dostępność zadań: koszt zwoju chaosu u Thorgala wzrósł z 4 000 do 10 000 monet, a przy wejściu do jaskiń koboldów w Semos dodaliśmy blokadę na 50. poziom, by wczesne postacie nie przedostawały się zbyt głęboko. Usunęliśmy sprzedaż płonących strzał u Mrotho, naprawiliśmy wyjście ze Ślimaka oraz poprawiliśmy dialogi u Ouchita (tawerna Semos), Erny (piekarnia Semos) i NPC-a „Fag” na Desercie. Grafiki drzew na mapie 0_semos_plains_n zostały zaktualizowane, a na oficjalnej stronie odświeżyliśmy mapę całej krainy.

Pełna lista zmian czeka w kompletnym changelogu – sprawdź ją klikając poniżej!

Faumonia 6.0 – Dołącz do naszej krainy!

Nie zwlekaj – dołącz już dziś do magicznej krainy Faumonii i odkryj wszystkie świeże wyzwania, skarby i zakamarki, które przygotowaliśmy w najnowszej odsłonie gry. Zaktualizuj klienta, by od razu wyruszyć na pustynię, do Piekła, do wioski zbójników i do siedlisk pokutników. Po drodze spotkasz nowych NPC-ów, zdobędziesz legendarne artefakty i zmierzysz się z potężniejszymi niż kiedykolwiek bestiami. Poniżej znajdziesz link do pobrania aktualizacji – wskocz w przygodę, zbierz drużynę i pokaż światu, na co Cię stać!

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewijanie do góry

Faumonia 6.0

Podczas instalacji, Windows wykrywa grę jako nieznany program.

W takiej sytuacji naciśnij przycisk "Więcej informacji" oraz Uruchom mimo to"