Witajcie, wojownicy!
Wraz z premierą wersji 5.0 przynosimy Wam szereg nowości i ulepszeń, które urozmaicą Waszą przygodę w naszej krainie. Od nowych expowisk, przez rozbudowany samouczek, aż po wyjątkowe nagrody dla graczy osiągających maksymalne poziomy – ta aktualizacja ma wszystko, by uczynić rozgrywkę jeszcze bardziej emocjonującą. Przygotujcie swoje miecze i tarcze – czas wyruszyć na nowe wyzwania i zapisać swoją historię w Faumonii!



Nowy system skillowania, nowe expowiska i nowy potwór
W wersji 5.0 skupiliśmy się na tym, żeby skillowanie było jeszcze ciekawsze i bardziej dostępne. Dlatego dodaliśmy dwa nowe expowiska i całkowicie nowego potwora, które sprawią, że rozwijanie postaci będzie o wiele przyjemniejsze. Co więcej, zmieniliśmy wymagany poziom na założenie czarnego sztyletu na 50 poziom.
Pierwsze nowe expowisko które dodaliśmy to Kamienne Siedlisko, które znajdziesz na południe od wioski orków, blisko zamku Orril. To miejsce pełne kamiennych potworów, z których można zdobyć rękawice płytowe (OBR: 9 ATK: -2). Jeśli chcesz skillować to te rękawice są niezbędne, aby zredukować zadawane obrażenia. Ale to nie wszystko – dodaliśmy też nowego potwora, skalnego wojownika z którego również możecie zdobyć płytowe rękawice. Cała lokacja została zaprojektowana od zera, więc czeka na Was sporo nowości!
Drugim zmienionym miejscem jest Cmentarz w Górach Semos-Ados, gdzie pojawili się nowi przeciwnicy – rycerze śmierci oraz inne umarlami. Z nich możecie zdobyć czarny sztylet (ATK: 2, WAGA: 1, POZIOM: 50), który – w połączeniu z rękawicami – jest idealnym zestawem do skillowania. Choć sam cmentarz nie został zmieniony, nowe respy sprawiają, że miejsce zyskało zupełnie nowy charakter.
Co ważne, zarówno rękawice płytowe, jak i czarny sztylet, są dostępne już od 50 poziomu, więc każdy, kto chce efektywnie rozwijać swoją postać, powinien je zdobyć. Te zmiany to nie tylko więcej możliwości, ale też większa frajda z eksploracji i walki. Liczymy na to, że będzie Wam zdecydowanie łatwiej zdobywać skille i eksplorować krainę Faumonii.



Rozbudowany samouczek dla początkujących wojowników
Wersja 5.0 to duży krok w stronę ułatwienia startu nowym graczom. Wprowadziliśmy szereg zmian, które mają na celu lepsze wprowadzenie w świat Faumonii i nauczenie podstaw gry w przyjemny i przystępny sposób.
Na początek wprowadziliśmy blokadę przejścia do centrum miasta Semos, która wymaga ukończenia pierwszego zadania u Mistrza Gry. Dzięki temu nowi gracze muszą najpierw ukończyć prosty, ale bardzo pomocny samouczek. Zadanie jest zaprojektowane tak, aby w prosty sposób pokazać podstawowe mechaniki gry – od atakowania potworów, przez podnoszenie przedmiotów, aż po interakcję z NPC-ami. To wszystko sprawia, że start w grze staje się bardziej uporządkowany, a nowi wojownicy nie czują się zagubieni.
Dodatkowo, w wersji 5.0 dodaliśmy nowych NPC-ów, którzy pomagają początkującym graczom. Na przykład Eldir, znajdujący się koło domku startowego w Semos, tłumaczy podstawowe mechaniki, a Thyron przy barierze prowadzącej do centrum miasta informuje o najważniejszych budynkach w Semos. Dzięki temu gracze mogą szybko zorientować się, gdzie co jest, i jak zacząć swoją przygodę.
Samouczek to teraz nie tylko formalność, ale pełnoprawna część rozgrywki, która ma przygotować Was na wyzwania Faumonii. Mamy nadzieję, że dzięki tym zmianom każdy nowy wojownik poczuje się jak u siebie już od pierwszych minut gry!



Nowe expowisko dla silnych graczy
Wprowadziliśmy również nowe, małe expowisko dla graczy z wysokimi poziomami. Dodaliśmy kolejną piramidę na Pustyni, od teraz możecie spotkać tam inne potwory niż zazwyczaj. Ponadto, zgodnie z Waszymi sugestiami mocno przerobiliśmy podziemia chaosów. Expowisko z chaosami zostało przeprojektowane w taki sposób, aby dało się po nim krążyć bez przerwy. Dodaliśmy bardzo dużo silnych potworów, dzięki czemu tułaczka po tunelach i pokonywanie chaosów nie będzie tak monotonne. Podróżując po tunelach, co jakiś czas spotkasz innego silnego potwora.
Złagodzone kary za śmierć w wersji 5.0
W odpowiedzi na Wasze liczne prośby wprowadziliśmy zmiany w systemie kar za śmierć. Od teraz straty po zgonie są znacznie mniej dotkliwe, zwłaszcza gdy nie posiadacie szmaragdowego piierścienia. Zmniejszenie kar ma na celu nie tylko zwiększenie komfortu gry, ale także zachęcenie do eksploracji trudniejszych terenów i podejmowania większych wyzwań.
Doceniamy Wasze opinie i mamy nadzieję, że ta zmiana pozwoli Wam czerpać jeszcze więcej radości z gry, bez obawy o zbyt surowe konsekwencje!
Nowe nagrody dla graczy, którzy zdobyli maksymalny poziom
Gratulacje dla wszystkich, którzy osiągnęli maksymalny poziom w Faumonii! W wersji 5.0 przygotowaliśmy nowe nagrody, które wyróżnią najlepszych z Was i zachęcą do dalszej gry. Gracze, którzy zdecydowali się na zresetowanie swojej postaci, od teraz otrzymają specjalny Pierścień Wiatru (+2 bazowego ATK) oraz klucz do Wieliczki, otwierający dostęp do ekskluzywnej lokacji.
To jednak nie wszystko – w zachodnio-północnej części stolicy Ados pojawiło się miejsce honorujące tych, którzy dokonali resetu. Znajdziecie tam posągi z grafikami graczy, którzy zdecydowali się na ten krok. Dodatkowo na stronie Faumonii dodaliśmy zakładkę „Zasłużeni„, gdzie możecie sprawdzić listę wyróżnionych wojowników.
Mistrz Faumonii 22 – Kolejny Mistrz Gry
Jak co wersję, do Faumonii zawitał nowy Mistrz Gry! W wersji 5.0 pojawił się Mistrz Faumonii 22, który przynosi kolejne wyzwania i nagrody. Tym razem przygotowaliśmy dla Was zadanie na wykonanie miecza nieśmiertelnych, wyczyszczenie kamiennej krypty na północ od miasta Semos oraz pokonanie armii Balorughtów. Brzmi jak wyzwanie? To idealna okazja, by sprawdzić swoje umiejętności!
Nagrodą za ukończenie tych zadań jest odznaka wojownika XXII (+2 ATK, +25 OBR), która z pewnością przyda się w dalszych starciach. Jak zawsze, zadania od Mistrza Faumonii stanowią świetną okazję, by jeszcze bardziej zanurzyć się w świat naszej krainy.
Poprawki techniczne i usprawnienia
W wersji 5.0 skupiliśmy się również na wprowadzeniu szeregu drobnych poprawek i usprawnień, które uczynią Waszą rozgrywkę jeszcze przyjemniejszą.
Zmiany w zadaniach i wymaganiach – U Kolekcjonera Andrzeja zmniejszono wymagany poziom rozpoczęcia zadania z 400 na 300. Jednocześnie dostosowano wymagania, aby lepiej odpowiadały obecnym realiom gry. Lupos natomiast w zadaniu dotyczącym elfickiego ekwipunku będzie teraz wymagał również elfickiego hełmu.
Nowe respy i drobne poprawki map – Dodaliśmy dwa nowe respy jeźdźca chaosu na czerwonym smoku w podziemiach chaosów, a także naprawiliśmy kolizje drzewek pod bankiem w Semos. Dodatkowo poprawiliśmy grafikę wychodzenia z sekretnej dziury w Orril.
Zmiany w przedmiotach i zadaniach – Usunięto „dziub ptaka” z zadania w muzeum Kirdneh oraz prążkowany płaszcz lazurowy z dropu żabiczłeka czarodzieja i zwykłego. Poprawiono także zadanie u Thorgala, dzięki czemu jest teraz bardziej intuicyjne.
Rozbudowa strony i dodatkowe treści – Nasza strona wzbogaciła się o kilkadziesiąt nowych grafik krainy na stronie głównej oraz filmiki instruktażowe w zakładce „Atlas map”, które pomogą Wam odnaleźć się w Faumonii. Przebudowaliśmy również kanał YouTube i dodaliśmy 16 filmików z 2018 roku z cyklu „Jak dojść…”.
Faumonia 5.0 – Dołącz do walkI!
Nowa wersja gry to idealny moment, aby zanurzyć się w świecie pełnym przygód i wyzwań! Z nowymi expowiskami, rozbudowanym samouczkiem oraz odświeżonymi mechanikami, każdy znajdzie coś dla siebie – zarówno początkujący gracze, jak i weterani Faumonii. Jeśli jeszcze nie miałeś okazji spróbować swoich sił, teraz jest najlepszy czas, by dołączyć do walki i sprawdzić, co przygotowaliśmy w tej wersji. Kto wie, może to właśnie Ty zapiszesz swoje imię w historii tej magicznej krainy?