Witaj wojowniku!
Po długiej przerwie zaczeliśmy prace nad przywróceniem Faumonii. Wspominaliśmy już o tym jakiś czas temu na naszym fanpage na Facebooku. Nakłoniły nas do tego wasze regularne prośby oraz rozmowy na temat tego jak mogłaby wyglądać gra w przyszłości. Chcielibyśmy stworzyć grę na lata, która będzie spokojnie rozwijana, podobnie jak Stendhal. Faumonia od zawsze była grą rozwijaną m.in dzięki społeczności, co za tym idzie będziemy potrzebować Twojej pomocy!
Zmiany związane z grą które już wykonaliśmy
Przez ostatnie miesiące zastanawialiśmy się nad tym co było nie tak na poprzedniej edycji Faumonii. Doszliśmy do wniosku, że największym problemem gry było to, że była zbyt łatwa, „metinowa” i mało spontaniczna. Kolejnym problemem były mistrze gry oraz bariery poziomowe. W związku z tym usuneliśmy całkowicie wszystkie bariery poziomowe oraz Mistrzów na najwyższe poziomy, które były nudne i nic nie dawały. Teraz Mistrzowie dostępni są do 200 poziomu doświadczenia a odebranie skilli na 200 lvlu nie wymaga ukończenia zadań u Mistrzów Faumonii. Stopniowo, z każdą wersją gry postaramy się dodawać nowego, ciekawego mistrza na wysoki poziom.
Do tego, zdecydowaliśmy się poprawić sens skillowania. W związku z tym mocno zmieniliśmy statystyki przedmiotów oraz potworów (zobaczycie wkrótce na stronie). Dzięki temu mniejsze skille mają większy wpływ na to jakie zadajecie obrażenia przeciwnikom. Na ten temat przygotujemy w przyszłości obszerny post. Mówiąc wprost – skillowanie opłaca się teraz dużo bardziej.
Co więcej, finalnie udało nam się dodać chat globalny. Od teraz wystarczy, że wpiszesz komendę „/k wiadomość” a każdy gracz zobaczy to co napiszesz. Niezależnie od tego na jakiej mapie będzie się znajdować. Dzięki temu nie będziesz już musiał pisać do każdego wojownika z osobna aby coś sprzedać, zwołać się na plagę lub o coś się zapytać. Na chacie globalnym możesz pisać o wszystkim co przyjdzie Ci do głowy, jednak zachowując zasady kultury. Działa on w podobny sposób jak w grze Metin2.
Do tego dodaliśmy NPC informacyjnego który pomoże Ci odnaleźć się w świecie Faumonii. Co jakiś czas będzie przypominał na chacie skąd czerpać inframcje na temat zadań, sklepów, NPców, potworów czy przedmiotów. Do tego będzie dawał znać o najważniejszych wydarzeniach w naszej krainie, zbliżajacych się eventach, plagach czy konkursach. Mamy nadzieje, że te 2 zmiany pozwolą Ci uzyskać bardzo szybkie odpowiedzi na które wcześniej musiałeś długo czekać na /supporcie.
Jak widzimy przyszłość Faumonii?
Nie chcemy popełniać błędów z przeszłości dlatego chcemy podejść do rozwoju gry w inny sposób niż poprzednio. W związku z tym, że Faumonia jest (i zawsze pozostanie) w pełni darmową grą, bez żadnych mikropłatności to nie możemy poświęcić się jej w całości. Na rozwoju gry skupiamy się w wolnych chwilach, chcemy rozwijać grę stopniowo ale ciągle i przez lata (podobnie jak Stendhal)
W związku z tym, chcielibyśmy dodawać nowe drobne wersję gry co mniej więcej 3 miesiące. Jak już kilkukrotnie wspominaliśmy, Faumonia jest grą tworzoną dzięki społeczności dlatego chcielibyśmy spotykać się z Tobą regularnie w domku narad. Będzie to miejsce do którego dostep będzie miał każdy zasłużony wojownik Faumonii. Zasłużnym wojownikiem możesz zostać poprzez pomoc w rozwoju gry lub po prostu przez osiągnięciu wysokiego poziomu. Zebrania będą robione regularnie i ogłaszane z wyprzedzeniem. Jeśli masz pomysł jak lepiej możnaby przeprowadzać narady nt. przyszłości gry to daj znać w komentarzu 😉
Zmiany w fabule gry
Do tego, chcielibyśmy stopniowo rozbudować „fabułe” naszej krainy dlatego przy okazji każdej wersji będziemy dodawać nowe, ciekawe opisy przedmiotów i potworów związane z naszą krainą. Niestety na tą chwile wiele z nich jest „pustych”, dla przykładu opis czarnej tarczy to: „Oto czarna tarcza. Jej ciemność na pewno cię obroni.”, chcemy aby był on ciekawszy i budował klimat Faumonii.
Wojownicy Faumonii regularnie wspominali nam o tym, że wiele zadań w grze jest mało fabularnych i polega wyłącznie na przyniesieniu konkretnych rzeczy lub zabiciu wyznaczonych potworów. W związku z tym, chcemy co każdą wersję gry, poprawiać fabularnie przynajmniej jedno zadanie i nadać mu odpowiedniego klimatu. Jeśli masz pomysł na kreatywne podejście do opisów przedmiotów, potworów czy zadań to daj nam znać – przyda się pomoc 😉
W tym miejscu chcielibyśmy jeszcze wspomnieć o plagach i konkursach. Naszym zdaniem, poprzednim razem wyglądało to źle. Dlatego postanowiliśmy rozdzielić najazdy na 2 „siły” plag. Będą plagi dla osób które chcą w spokoju powalczyć z wieloma potworami w towarzystwie swoich przyjacioł. Jednak czasami będą też bardzo niebezpieczne plagi na których będziesz mógł zginać w każdej chwili – rekompensatą za to będą dużo lepsze potwory a co za tym idzie będziesz mógł zdobyć dużo cenniejsze łupy!
Funkcjonalności na stronie internetowej które chcemy wprowadzić
Rozpoczeliśmy prace nad stroną internetową Faumonii. Po jej skończeniu, oficjalnie ogłosimy otwarcie gry i uruchomimy server. W przeciwieństwie do poprzednich edycji gry, tym razem chcemy dopracować stronę jeszcze przed rozpoczęciem. Planujemy do niej dodać listę wszystkich potworów, przedmiotów, NPCów, sklepów i zadań w grze. Ponadto będziemy chcieli umożliwić Ci samodzielną zmianę hasła do konta oraz dodać różne osiągnięcia.
Od samego początku projektu „Faumonia Online” publikowaliśmy informację i zmiany na naszym Facebooku. Czasami wspominaliście, że nie macie Facebooka i nie chcecie zakładać go wyłącznie dla Faumonii – całkowicie to rozumiemy. W związku z tym, teraz wszystkie najważniejsze wydarzenia będą pojawiały się na naszej stronie. Na naszym Facebooku i Instagramie znajdziecie „szybkie” informacje takie jak np. zbliżająca się Plaga 😉
Ponadto, na stronie będziemy co jakiś czas publikować poradniki dotyczące naszej gry, przeznaczone głównie (lecz nie tylko) dla nowych graczy. Poprzednim razem robiliśmy to na Facebooku i byliście z tego zadowoleni, teraz zabierzemy się za nie jeszcze lepiej i będziemy je umieszczać na stronie.
Co chcielibyście zobaczyć w grze lub na stronie?
Jak wspominaliśmy na poczatku, Faumonia jest grą tworzoną przez społeczność. W związku z tym chcemy poznać Twoją opinie na temat tego co chciałbyś zobaczyć w grze lub na stronie. Jesli masz jakikolwiek pomysł na coś czego nie było w grze to daj nam o tym znać. Podobnie, jeśli jest coś co chciałbyś poprawić lub dodac na naszej stronie internetowej. Obiecujemy, że odpowiemy na wszystkie komentarze pod tym wpisem i rozważymy każdą propozycje.
Szukamy grafika znającego Faumonie
Poszukujemy kogoś kto pomoże nam odświeżyć wygląd Faumonii. Do zrobienia mamy m.in: zdjęcie profilowe na Facebooku, zdjęcie w tle na Facebooku, 2 zdjęcia profilowe na forum Faumonii oraz opcjonalnie wygląd klienta gry. Jeżeli znasz się na tym to skontaktuj się z nami przez fanpage na Facebooku wraz z wstępną wyceną.
Jesteśmy ciekawi Twojego zdania!
Daj znać w komentarzu na czym Twoim zdaniem powinniśmy się teraz skupić
Balans broni 😉 (tych low lvl też oczywiście) Meta na sztylety powinna się skończyć
Chyba wcześniej zapowiadaliście wersję mobilną gry? Rozumiem że plan legł w gruzach a szkoda :/
Niestety na tą chwile nie damy rady zrobić wersji mobilnej. Możliwe, że w przyszłości spróbujemy dopracować clienta odpalanego w przeglądarce ale na tą chwile nic w tym kierunku nie robimy.
Imo, dość słabo czytelne, po dłuższym czytaniu tło drugoplanowe się wręcz wlewa. Polecałbym użyć jakiegoś hmm border-box lub ustawić background dla boxa (box mam na myśli miejsce gdzie znajduje się treść) jak np: #00000060 (kolor czarny w 60%)
/Miłośnik sztuki
Dzięki za komentarz, jeśli chodzi o czytelność w komentarzach to na 100% będziemy coś z tym niedługo robić.
TOP1 moje 😉
Kiedy start serwera?
Na tą chwile jeszcze nie wiemy, jak tylko będzie termin to będziemy dawali znać.
Najpierw musimy skończyć stronę.
Drop z mobów/bosów bedzie nadal dla osoby która otrzyma najwieksze obrażenia czy zmienione na tego kto najwiecej zadał dmg?
Na tą chwile bez zmian
Cieszę się, że tu trafiłem, czekam niecierpliwie aż zobaczę grę w akcji 😀
kiedy bedzie mozna pobrac gre ?
Na tą chwilę niestety nie wiemy. Będziemy dawać znać jak tylko będziemy mogli wystartować 🙂