Faumonia 1.0 – Jakie zmiany wprowadziliśmy?
Wprowadziliśmy kilka kluczowych zmian w naszej krainie tak aby grało się Wam przyjemniej. Poniżej znajdziesz pełną listę zmian w grze. Zapraszamy do zanurzenia się w naszej odświeżonej krainie!
Usunięcie bramek poziomowych
W wersji Faumonia 1.0 zdecydowaliśmy się usunąć większość bramek poziomowych, które wcześniej ograniczały dostęp do różnych expowisk. Teraz możesz swobodnie przemieszczać się po naszym świecie, z kilkoma wyjątkami najważniejszych miejsc takich jak piekło czy pustynia (desert). Chcieliśmy przywrócić uczucie wolności, takie jak w dawnych czasach, kiedy to ekspowiska były otwarte dla wszystkich, dzięki czemu gra była przyjemniejsza.
Przedmioty na nowym poziomie
Mocno podkręciliśmy statystyki wszystkich przedmiotów dostępnych w naszej grze. Dzięki temu skillowanie stało się znacznie bardziej opłacalne. Naszym celem jest, by gracze czuli satysfakcję z rozwijania swojej postaci i umiejętności. Ponadto chcieliśmy wrócić do czasów w których skillowanie budowało społeczność naszej krainy. W przyszłości możliwe, że będziemy to balansować.
Zmiany w zdobywaniu eliksirów
Zauważyliśmy, że poprzedni system zdobywania eliksirów wymagał poprawy. Teraz, po osiągnięciu 200 poziomu są one trudniejsze do zdobycia, ale jednocześnie bardziej wartościowe. Dla tych na poziomie 200lvl i wyżej, niektóre potwory, takie jak zbóje górskie w górach czy Oni w pałacu Kirdneh pozostawiają ich zdecydowanie więcej. Dzięki temu zdecydowanie bardziej opłaca się oszczędzać eliksiry, skillować oraz walczyć dystansowo.
Inny czas pojawiania się potworów
Zmieniliśmy szybkość pojawiania się potworów, głównie tych na wyższych poziomach. Chociaż teraz pojawiają się wolniej, zostawiają po sobie znacznie więcej doświadczenia. To zmiana z myślą o tych, którzy tęsknili za starą, dobrą rozgrywką.
Zmiany systemu skillowania
W wersji Faumonia 1.0 skillowanie dostepne jest jedynie w samym centrum naszej krainy – wiosce startowej Semos. Nie ma dostepu do źródełek ani mgieł. Jedynym miejscem do skillowania są drzewka przed bankiem Semos. Po ukończeniu jednego z pierwszych zadań w grze, otrzymasz nóż z kości waga 2, dzięki któremu łatwo poprawisz swoje skille.
W naszej krainie, night dagger dostępny jest nie od 50 poziomu, lecz od 200. Dzięki temu skillowanie na wysokich poziomach wygląda zdecydowanie lepiej i jest dużo bardziej opłacalne. Ponadto czarny sztylet nie wypada już jedynie z rycerza śmierci lecz z kilku silniejszych potworów – możesz sprawdzić to na naszej stronie, klikając tutaj
Mistrzowie Gry jako przewodnik po grze
Decydując się na zadania u Mistrzów Gry jako przewodników w naszym świecie, postawiliśmy na jakość, a nie ilość. Są one dostępne jak poprzednio jednak ich rola jest teraz ograniczona do 200. poziomu. Jednak w każdą nową wersję gry dodamy nowego Mistrza, dbając o bogatą warstwę fabularną naszej krainy. Zadania u Mistrzów gry, nie tylko opowiedzą Ci historię naszej krainy i nauczą podstaw. Umożliwią Ci one dostęp do kilku unikalnych miejsc. Ponadto, ukończenia zadania u ostatniego Mistrza Gry na 200 poziomie, otrzymasz 2 000 000 pkt ATK oraz 6 000 000 pkt DEF, dzięki którym możesz przejść na drugi etap gry.
Zadania u mistrzów gry są już dodane na naszej stronie internetowej – możesz je sprawdzić tutaj
Chat globalny i NPC informacyjny
Wprowadziliśmy chat globalny, upraszczając komunikację między graczami. Wystarczy wpisać komendę „/k wiadomość”, by Twoja wiadomość dotarła do każdego gracza, niezależnie od miejsca w świecie gry. Dzięki temu można ogłaszać wspólne wyprawy czy prośby o pomoc. Pamiętaj jednak, by zachować kulturę – za obrazanie i przekleństwa czekają surowe kary. Co więcej, dodaliśmy bota, który będzie informować Cię o kluczowych wydarzeniach w grze, ułatwiając pierwsze kroki w Faumonii.
Chociaż wprowadziliśmy tylko kilka, ale za to znaczących zmian, naszym priorytetem jest grywalność i budowanie silnej społeczności. Wierzymy, że dzięki chatowi globalnemu i możliwości wspólnego skillowania przywrócimy dawny, kameralny klimat naszej gry.
Plany na przyszłość
W tym fragmencie przybliżymy Wam planowane innowacje, które mają na celu odświeżenie rozgrywki: od regularnych aktualizacji, poprzez sezonowe mapy, po wzbogacenie fabuły i rozbudowę naszej strony internetowej. Zanurz się w przygotowanych dla Was nowościach i zobacz, co przyniosą kolejne wersję w krainie Faumonii!
Regularne aktualizacje
Naszym celem jest publikowanie jednej nowej wersji gry co kwartał, czyli cztery wersje w ciągu roku. Dzięki temu chcemy, by gra była ciągle świeża i atrakcyjna dla naszych graczy. Zarówno dla wojowników znających nasza kraine jak i całkowicie nowych.
Sezonowe mapy i zadania
Zastanawiamy się nad wprowadzeniem sezonowych map i zadań. W zimie chcielibyśmy przenieść graczy do krainy Zakopanego, z zupełnie nowymi zadaniami dostępnymi jedynie przez określony czas. Analogiczne plany mamy na lato, gdzie otworzymy nową krainę z sezonowymi mapami i potworami.
Rozwój fabularny gry
Z każdą wersją chcemy wzbogacać nasz świat o nowe elementy:
– Dodanie po jednym zadaniu u Mistrzów Gry, który będzie ciekawie wpasowany w fabułę krainy.
– Fabularne opisy dla 5-10 istniejących, ale dotąd pustych potworów, dzięki czemu będą one ciekawsze.
– Wzbogacenie świata o 5-10 opisów przedmiotów, które wzbudzą waszą ciekawość i dodadzą głębi do rozgrywki.
– Publikowanie co najmniej trzech wpisów na naszej stronie z poradnikami lub informacjami o grze, które pomogą wam zanurzyć się w naszym świecie.
Rozbudowywanie strony internetowej
Pracujemy nad naszą stroną internetową, dążąc do jej doskonalenia. Jeśli masz umiejętności, które mogą nam pomóc, zapraszamy do współpracy! Skontaktuj się z nami w grze, a w zamian oferujemy unikalne źródełka leczące, na razie niedostępne w inny sposób. Planujemy mocną rozbudowę strony, dodanie funkcjonalności takich jak wyszukiwarka czy hall of fame.
Podsumowując, w wersji Faumonia 1.0 wprowadziliśmy istotne zmiany: zlikwidowaliśmy większość bramek poziomowych, poprawiliśmy statystyki przedmiotów oraz dostosowaliśmy system eliksirów i skillowania. Umożliwiliśmy też komunikację przez chat globalny i wprowadziliśmy NPC informacyjnego. Nasz priorytet to grywalność i budowanie silnej społeczności. W planach mamy regularne aktualizacje, sezonowe mapy oraz rozwój fabularny gry i strony internetowej.
Do zobaczenia w sobote o 10:00!